Inte lättaste första hunden, men vad gör det?

Enzo är min första hund. Tror alltid ens första hund kommer vara speciell och ha en speciell plats i ens hjärta. Han är dock inte den lättaste första hunden, egentligen kanske han borde ha kommit till en mer erfaren hundägare men det var en del infromation som säljaren lämnade utanför, egentligen gör det inte så mycket för mig ändå för jag älskar den lilla skrutten. Visst jag hade ju erfarenhet med att gå ut med olika hundar men dom var realativt enkla att hantera. 
Enzo har hjärtat på rätta platsen och vill vara vän med alla hundar, sen som oss människor klickar han inte med alla. Problemet ligger inte i när han hälsar utan det är innan han hälsar. Han är inte agressiv utan han vill mest undersöka hunden. Det har även en hundtränare bekräftat. För han morrar inte, han visar inte tänder, svansen är inte mellan benen. Tror han är ivrig och vill leka och samtidigt undersöka så att hunden inte är ett hot. Vissa dagar vaknar han på helt rätt sida och bryr sig knappt om hundar och andra dagar då blir att ta i med hårdhandskarna, ne men försöker hela tiden undersöka nya sätt för att hanter beteendet. Oftast blir han lugnare om han inte kan se hunden längre. Så om Omar håller honom kan jag ställa mig framför honom och lugna honom. Ibland kör vi med godis för att distrahera och göra hundmöten till något positivt. 
Jag kan säga såhär han har bara bråkat riktigt med en hund i de snart två åren jag har haft honom. Han vill alla väl med det kommer inte alltid fram så i hundägarnas ögon och tror andra hundar tror jag tycker han är lite knäpp.

Vi ska fortsätta utvecklas nu som familj!